۱۹ بهمن ۱۳۹۷

تایرهای تقویت شده (XL)

دراین مقاله به بررسی تایرهای با دیواره تقویت شده (EXTRA LOAD) می پردازیم. با توجه به مزیت های فراوان، بسیاری از رانندگان ترجیح می دهند از این نوع تایرها استفاده نمایند.

هریک ازسایزهای لاستیک های سواری دارای یک "شاخص بار (LOAD INDEX)" معین می باشند. عدد مزبور تحت نظارت مراجع قانونی کشورهای تولید کننده لاستیک معین می گردد. در یک سایز مشخص، تایر های "XL" ، درمقایسه با تایرهای معمولی، قابلیت تحمل وزن و فشار بیشتری را دارند.

مشخصه لاستیک های با دیواره تقویت شده

لاستیک های با دیواره تقویت شده (reinforced)، معمولا با "XL"، "EXTRA LOAD"  یا "Reinf" نشانه گذاری می شوند. "پیرلی" غالبا با نشانه "EXTRA LOAD" که روی دیواره درج می گردد، این لاستیک ها را از مدل های استاندارد متمایز می گرداند.

تفاوت لاستیک استاندارد با تقویت شده

هر یک از تایرهای استاندارد "STANDARD LOAD (SL)"  دارای یک شاخص بار معین می باشند. تایر های تقویت شده "XL"، علاوه بر دارا بودن کلیه استاندارد ها و مشخصات تایرهای معمولی در یک سایز مشخص، می توانند وزن و فشار بیشتری را تحمل نمایند.

با این فن آوری، با استفاده از متریال ویژه در منجید (carcass) و یا در مواردی افزودن یک لایه جدید به ساختار تایر، امکان تحمل وزن و فشار بیشتر فراهم می گردد.

تایرهای استاندارد و تقویت شده به جز نشانه ای که روی دیواره درج می گردد، با یکدیگر تفاوت ظاهری ندارند. لازم به توضیح است درتایرهای "XL" امکان تحمل فشارباد بیشتری درتایر وجود دارد. چنانچه خودروی شما به تشخیص کارخانه مجاز به استفاده از لاستیک های "XL"  باشد، در دفترچه راهنمای آن میزان باد لاستیک درج گردیده است.

مزایای تایرهای تقویت شده

معایب تایرهای تقویت شده

همانطوریکه که اشاره گردید، تایرهای تقویت شده درمواردی دارای معایبی نیز می باشند. آنچه مهم است بررسی تمام جوانب هنگام خرید تایر می باشد.

تصمیم خرید

هنگام تصمیم گیری برای خرید، علاوه بر بررسی دفترچه راهنمای خودرو، توجه به نیاز مصرف کننده و نوع جاده ها بسیار مهم است . درمجموع استفاده از تایرهای تقویت شده برای خودروهای تجاری، "استیشن ها (station wagon)"، خودروهای اسپرت  و همچنین سدان های بزرگ توسط کارخانه های سازنده تایید شده است.

خرید تایرهای "استاندارد(STANDARD LOAD)" صرفا به این دلیل که ارزان تر ازتایرهای تقویت شده هستند، نقض ایمنی محسوب شده و می تواند اثرات ناگواری به همراه داشته باشد. بسیاری از شرکت های بیمه اروپایی چنانچه خودرو از لاستیک های تقویت شده استفاده ننماید آن را از پوشش خود خارج می گردانند.

درجمع بندی علاوه بر مواردی که دربالا ذکر گردیدند، چنانچه خودروی شما موتور قدرتمندی دارد با توجه به اهمیت فراوان کنترل و ثبات حرکت، خرید لاستیک های تقویت شده (reinforced)  توصیه می گردد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره فن آوری های تایرسواری پیرلی می توانید به وبسایت شرکت پخش کاسپین، واردکننده رسمی و انحصاری پیرلی در ایران، مراجعه نمائید.

اطلاعات بیشتر

آخرین رویداد ها و مقالات

نمایش همه

پروموشن پایان سال 1399

تا پایان اسفند 1399 ، به ازای خرید هر حلقه تایر پیرلی با گارانتی پخش کاسپین از عاملیت های فروش ساری و قم و ثبت تایر در پورتال گارانتی فومن تایر، دو عدد اکتان بوستر کاسپین هدیه بگیرید.
بیشتر بخوانید

تایرهای پیرلی در کجا ساخته می شوند؟

محصولات پیرلی به طور خاص در بخش پریمیوم دسته بندی می شوند. در حال حاضر پیرلی دارای بیش از 2000 تاییدیه خودروساز می باشد که 700 مورد آن متعلق به محصول پرچم دار این کمپانی، یعنی P ZERO می باشد. این موضوع از کسی پوشیده نیست که تلاش های اصلی بخش تحقیق و توسعه پیرلی به طور خاص بر روی محصولات پریمیوم صورت می گیرد، از این رو 3.2% از کل فروش پیرلی در قسمت تحقیقات و توسعه سرمایه گذاری می گردد.
بیشتر بخوانید

مراحل ثبت جدید گارانتی شرکت پخش کاسپین (تایرهای خریداری شده از اردیبهشت 99 به بعد)

جهت ورود به پورتال شرکت، کافیست QR Code روی لیبل الصاق شده به تایر را با استفاده از دوربین موبایل و یا یک اپلیکشن QR Code Reader، اسکن نمایید. سپس وارد لینک پورتال foumantyre شوید.
بیشتر بخوانید
شکایات و پیشنهادات