۲۳ بهمن ۱۳۹۷

آشنایی با علائم و اعداد روی لاستیک

دانستن معانی اعداد و کلمات حک شده روی تایربرای خریدی هوشمندانه ضروری است. علاوه بر سایز، موارد دیگری نیز وجود دارند که لازم است هنگام انتخاب تایر مناسب خودروی خود به آنها توجه نمائید.

در شکل زیر نحوه خواندن سایز تایر و مفهوم هر یک از اعداد آن بیان گردیده است.

 

شاخص سرعت (speed symbol)

شاخص سرعت (حرف انگلیسی) روی ناحیه بیرونی دیواره لاستیک بعد از سایز درج می گردد. برای نمونه در شکل زیر حرف "V". این شاخص در واقع بیانگر حداکثر میزان سرعت قابل تحمل می باشد.

 

 

با توجه به جدول زیر می توانید از میزان سرعت قابل تحمل تایر مورد نظر خود آگاهی یابید.

لازم به توضیح است نماد "ZR"، به معنای تحمل سرعت بالای 240 کیلومتر بر ساعت می باشد.

 

شاخص بار (وزن) load index

تایر ها بر اساس ساختمان و تعداد لایه های بکار رفته در آن قادر به تحمل مقدار مشخصی بار ( وزن ) می باشند. در علامت گذاری تایرها از یک عدد به عنوان نشان دهنده حداکثر بار مجاز استفاده می شود که به آن شاخص بار (load index) می گویند.

مثال: برای تایر265/65 R15 96 V عدد شاخص بار96 می باشد.

جدول زیرمیزان تحمل بار متناظر با هر یک از شاخص را نشان می دهد.

تاریخ تولید

از جمله دیگر اطلاعات فنی که روی دیواره لاستیک درج می گردد، تاریخ تولید است که به شکل عددی چهار رقمی (هفته و سال) نمایش داده می شود.

بارکد اختصاصی

کلیه تایرهای سواری پیرلی دارای یک بارکد اختصاصی هستند که در ناحیه بید (bead)، حک می گردد (شکل زیر)

مصرف کنندگان محترم می توانند با مراجعه به وبسایت شرکت پخش کاسپین با وارد کردن بارکد، از اصالت تایرهایی  که از مجاری قانونی وارد کشور می گردند اطمینان حاصل نمایند. لازم به توضیح است بارکد مزبور به کارت های گارانتی نیزالصاق می گردند.این امر به مصرف کنندگان امکان می دهد از اصالت، کیفیت و صحت تاریخ تولید تایر مورد نظرخود اطمینان خاطر داشته باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد تایرهای سواری پیرلی و آشنایی با فن آوری های روز صنعت تایر به وبسایت شرکت پخش کاسپین واردکننده رسمی و انحصاری پیرلی ایتالیا در ایران مراجعه نمائید.

آخرین رویداد ها و مقالات

نمایش همه

پروموشن پایان سال 1399

تا پایان اسفند 1399 ، به ازای خرید هر حلقه تایر پیرلی با گارانتی پخش کاسپین از عاملیت های فروش ساری و قم و ثبت تایر در پورتال گارانتی فومن تایر، دو عدد اکتان بوستر کاسپین هدیه بگیرید.
بیشتر بخوانید

تایرهای پیرلی در کجا ساخته می شوند؟

محصولات پیرلی به طور خاص در بخش پریمیوم دسته بندی می شوند. در حال حاضر پیرلی دارای بیش از 2000 تاییدیه خودروساز می باشد که 700 مورد آن متعلق به محصول پرچم دار این کمپانی، یعنی P ZERO می باشد. این موضوع از کسی پوشیده نیست که تلاش های اصلی بخش تحقیق و توسعه پیرلی به طور خاص بر روی محصولات پریمیوم صورت می گیرد، از این رو 3.2% از کل فروش پیرلی در قسمت تحقیقات و توسعه سرمایه گذاری می گردد.
بیشتر بخوانید

مراحل ثبت جدید گارانتی شرکت پخش کاسپین (تایرهای خریداری شده از اردیبهشت 99 به بعد)

جهت ورود به پورتال شرکت، کافیست QR Code روی لیبل الصاق شده به تایر را با استفاده از دوربین موبایل و یا یک اپلیکشن QR Code Reader، اسکن نمایید. سپس وارد لینک پورتال foumantyre شوید.
بیشتر بخوانید
شکایات و پیشنهادات