۲۶ تیر ۱۳۹۸

همه چیز درباره تاریخ تولید تایر

برای بسیاری از خریداران تایر در ایران، تاریخ تولید تنها فاکتورموثردرتصمیم منجر به خرید محسوب می گردد، درحالیکه این عامل تنها یکی از مواردی است که می بایست هنگام انتخاب تایر مناسب خودروی خود، در نظر داشته باشید.

 

سوال مهمی که در اینجا مطرح می گردد این است که آیا تایر مانند مواد غذایی فاسد می گردد؟ قطعا خیر. اصلا لازم نیست هنگام خرید تایر به دنبال "تازه ترین و جدیدترین تایر" از لحاظ تاریخ تولید باشید.

 

لازم به ذکراست، شرایط و نحوه انبارش و نگهداری تایر عامل اصلی تاثیر گذار بر طول عمر آن است و نه تقدم و تاخرسال تولید. لاستیک ها می بایست در محیطی تمیز عاری از هر گونه آلودگی روغنی و سایر مواد شیمیایی، مجهز به تهویه هوا، دور از نور مستقیم خورشید و نوسانات دمایی نگهداری شوند. عامل بسیار مهم دیگری که وجود دارد نحوه چیدمان و قرار گیری آنهاست. لاستیک ها نباید روی هم قرار گیرند بلکه می بایست به صورت عمودی در قفسه های ویژه (و یا باکس پالت) با سطح مقطع گرد نگهداری شوند.

 

 

لاستیکی که تنها از چند ماه از تاریخ تولید آن گذشته است، اما با رعایت شرایط فوق نگهدای نشده است قطعا در مقایسه با تایری که چندسال از تاریخ تولید آن گذشته است اما با رعایت اصول فوق نگهداری شده است طول عمر بیشتری خواهد داشت.

 

 

برند، کیفیت، مرغوبیت و خدمات پس از فروش معتبر (گارانتی) مهمترین عواملی هستند که هنگام خرید تایر می بایست همواره مد نظر داشته باشید.

 

شرکت پخش کاسپین (گروه صنعتی فومن شیمی)، از سال 2017 میلادی نماینده انحصاری تایر سواری پیرلی در ایران می باشد. کلیه تایرهای این شرکت با کارت گارانتی عرضه می گردند و در وب سایت این شرکت با استفاده از بارکد مندرج روی کارت می توانید از اصالت تایر خود اطمینان حاصل نمایید (اطلاعات بیشتر).

 

این شرکت لاستیک های خود را در انباری مدرن مطابق با دستورالعمل و استانداردهای روز اروپا که پیشتر به آنها اشاره گردید نگهداری می نماید و کلیه عاملیت های فروش این شرکت در سراسر کشور نیز ملزم به رعایت این موارد در انبارهای خود می باشند. هنگام خرید تایر پیرلی بدون توجه به تاریخ تولید می توانید با خیالی آسوده تایر مناسب خودروی خود را انتخاب نمائید.

 

دربازار ایران چه می گذرد؟

با توجه به مشکلات ناشی از تحریم های یک جانبه آمریکا برعلیه کشورمان، مطابق آماروزارت صنعت، معدن و تجارت، واردات لاستیک های سواری در سال 2018 میلادی کاهش چشمگیری داشته اند. متاسفانه سود جویان مبادرت به واردات قاچاق تایرهای نامرقوب و دست دوم که با آج تراشیده شده به عنوان تایر نو فروخته می شوند، مبادرت نمودند. تاریخ تولید بسیاری این تایر ها نیز به صورت دستکاری شده 2018 می باشد.

 

در ویدئو انتهای مقاله می توانید چگونگی تبدیل تایرهای کهنه و آسیب داده را به تایرهای ظاهرا نو مشاهده نمائید. این تایرها اکنون در بازار کشور ما نیز وجود دارند و خرید آنها عواقب مالی و جانی جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

 

یک نمونه از تایرهای تقلبی و دستکاری شده با برند پیرلی در بازار ایران را در تصویر زیر مشاهده می تمائید که با رپ (wrap) به فروش می رسند، درحلیکه تایرهای پیرلی اصل فاقد رپ می باشند. البته تایرهای تقلبی و دستکاری شده بسیاری بدون رپ هم در بازار وجود دارند.

 

 

باتوجه به ارتباط مستقیم تایر با ایمنی خودرو و سرنشینان، لازم است حتما تایر مرغوب و با کیفیت را با گارانتی معتبر و از مراکز معتبر خریداری نمایید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره فن آوری های پیرلی، نکات مربوط به خرید و نگهداری تایر، به صفحه اینستاگرم و وب سایت شرکت پخش کاسپین مراجعه نمائید.

تایر های دست دوم که به عنوان نو فروخته می شوند:

آخرین رویداد ها و مقالات

نمایش همه

پروموشن پایان سال 1399

تا پایان اسفند 1399 ، به ازای خرید هر حلقه تایر پیرلی با گارانتی پخش کاسپین از عاملیت های فروش ساری و قم و ثبت تایر در پورتال گارانتی فومن تایر، دو عدد اکتان بوستر کاسپین هدیه بگیرید.
بیشتر بخوانید

تایرهای پیرلی در کجا ساخته می شوند؟

محصولات پیرلی به طور خاص در بخش پریمیوم دسته بندی می شوند. در حال حاضر پیرلی دارای بیش از 2000 تاییدیه خودروساز می باشد که 700 مورد آن متعلق به محصول پرچم دار این کمپانی، یعنی P ZERO می باشد. این موضوع از کسی پوشیده نیست که تلاش های اصلی بخش تحقیق و توسعه پیرلی به طور خاص بر روی محصولات پریمیوم صورت می گیرد، از این رو 3.2% از کل فروش پیرلی در قسمت تحقیقات و توسعه سرمایه گذاری می گردد.
بیشتر بخوانید

مراحل ثبت جدید گارانتی شرکت پخش کاسپین (تایرهای خریداری شده از اردیبهشت 99 به بعد)

جهت ورود به پورتال شرکت، کافیست QR Code روی لیبل الصاق شده به تایر را با استفاده از دوربین موبایل و یا یک اپلیکشن QR Code Reader، اسکن نمایید. سپس وارد لینک پورتال foumantyre شوید.
بیشتر بخوانید
شکایات و پیشنهادات