۱۷ دی ۱۳۹۸

انتخاب پیرلی به عنوان تامین کننده انحصاری تایرهای رالی قهرمانی جهان از 2021 تا 2024

تامین تایر توسط این شرکت ایتالیایی در چندین مسابقه رالی در سطح ملی و جهانی مهر تاییدی است بر صدرنشینی پیرلی در مسابقات قهرمانی رشته اتومبیل رانی.

در 21 دسامبر 2019، پیرلی توسط فدراسیون بین المللی اتومبیل رانی (FIA) بعنوان تنها تامین کننده تایر رالی قهرمانی جهان (WRC) انتخاب شد. پیرلی با پیروزی در این دوره، به سلطه میشلن خاتمه داد. پیرلی بطور ویژه برای تمامی ماشین های 4WD که در مسابقات قهرمانی رقابت می کنند، از رده WRC تا کلاس R5 که شامل WRC2 می باشد (که همچنین از دسته های اصلی مسابقات قهرمانی منطقه ای و ملی در سراسر جهان است)، تایر تامین خواهد کرد.

پیشتاز در مسابقات اتومبیل رانی: F1 و WRC

این خبر، در کنار توافق نامه ی انحصاری فرمول یک که این شرکت ایتالیایی از سال 2011 امضا کرده است، مهر تاییدی است بر رهبری پیرلی در رشته های مختلف اتومبیل رانی جهان. بدیهی است این موفقیت بزرگ بر 110 سال تجربه کسب شده در رشته اتومبیل رانی تکیه می کند.

"جیووانی ترونچتی پروورا" (Giovanni Tronchetti Provera) معاون ارشد موتوراسپورت و پرستیژ پیرلی، در این باره گفت: "عشق و فناوری، دو عنصر کلیدی هستند که پیرلی به دنیای اتومبیل رانی می آورد و این دو عنصر جایگاه پیرلی را بعنوان تنها تامین کننده تایر در رالی قهرمانی جهان تثبیت می کنند. پیرلی سالهاست که از رانندگان جوان در کلاس جونیور حمایت می کند و حالا نوبت به آن رسیده است که دوباره حمایت خود از کلاس حرفه ای را از سر گیرد." لازم بذکر است، تعهد پیرلی در حمایت از رانندگان جوان کماکان سر جای خود باقی است و در کنار عرضه تایر به کلاس WRC به تجهیز کلاس جونیور ERC3 در مسابقات قهرمانی رالی اروپا نیز ادامه خواهد داد.

"ماریو ایزولا" (Mario Isola) مدیر F1 و مسابقات اتومبیل رانی پیرلی نیز افزود: "بازگشت پیرلی بعنوان رهبر رالی چیزی بود که سالها برای آن برنامه ریزی کرده بودیم. تامین تایرهای WRC در کنار F1، به پیرلی کمک خواهد کرد تا محصولات خود را با استفاده از شرایط محیطی بسیار متفاوتی که در مسابقات اتومبیل رانی وجود دارد، بهبود بخشد."

پیرلی از سال 1973 در مسابقات رالی مدعی 25 عنوان جهانی و پیروزی در 181 رویداد WRC بوده است. در سال های اخیر، از 2008 تا 2010، پیرلی تنها تامین کننده WRC بوده، و از 2018 برای رانندگان رده WRC2 تایر تامین می کند. مسابقات رالی همواره مانند آزمایشگاهی در فضای باز برای مهندسین پیرلی محسوب می شود تا با تکیه بر شرایط غیرمعمول و خاصِ این رشته، فناوری های جدیدی که در نهایت برای استفاده در جاده ها در نظر گرفته خواهند شد را تست کنند.

تایرهایی که پیرلی برای WRC از آنها استفاده خواهد کرد مسلماً آنهایی خواهند بود که در گذشته در رالی های قهرمانی مختلف توانسته اند با موفقیت پیروز میدان باشند: P Zero RA برای آسفالت، Sottozero Snow برای شرایط برفی، Sottozero Ice J1 که برای رالی سوئد طراحی شده است، و همینطور Scorpion K تقویت شده که برای رانندگی بر روی شن و ماسه می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جدیدترین محصولات پیرلی و تایر مناسب خودروی خود در ایران، به وب سایت شرکت پخش کاسپین (فومن تایر)، واردکننده رسمی و انحصاری تایر سواری پیرلی، مراجعه نمائید.

آخرین رویداد ها و مقالات

نمایش همه

پروموشن پایان سال 1399

تا پایان اسفند 1399 ، به ازای خرید هر حلقه تایر پیرلی با گارانتی پخش کاسپین از عاملیت های فروش ساری و قم و ثبت تایر در پورتال گارانتی فومن تایر، دو عدد اکتان بوستر کاسپین هدیه بگیرید.
بیشتر بخوانید

تایرهای پیرلی در کجا ساخته می شوند؟

محصولات پیرلی به طور خاص در بخش پریمیوم دسته بندی می شوند. در حال حاضر پیرلی دارای بیش از 2000 تاییدیه خودروساز می باشد که 700 مورد آن متعلق به محصول پرچم دار این کمپانی، یعنی P ZERO می باشد. این موضوع از کسی پوشیده نیست که تلاش های اصلی بخش تحقیق و توسعه پیرلی به طور خاص بر روی محصولات پریمیوم صورت می گیرد، از این رو 3.2% از کل فروش پیرلی در قسمت تحقیقات و توسعه سرمایه گذاری می گردد.
بیشتر بخوانید

مراحل ثبت جدید گارانتی شرکت پخش کاسپین (تایرهای خریداری شده از اردیبهشت 99 به بعد)

جهت ورود به پورتال شرکت، کافیست QR Code روی لیبل الصاق شده به تایر را با استفاده از دوربین موبایل و یا یک اپلیکشن QR Code Reader، اسکن نمایید. سپس وارد لینک پورتال foumantyre شوید.
بیشتر بخوانید
شکایات و پیشنهادات